вівторок, квітня 11, 2023

Юрій Горліс-Горський «Холодний Яр»

Я ніколи не чув про Холодний Яр. І це я не про книгу.
Але прочитавши цей роман, я зрозумів, як багато я не знаю про історію України, про її героїв, про визвольну боротьбу за її незалежність.
Юрій Горліс-Горський «Холодний Яр»

Добре, що ця книга існує. І що кожен може її прочитати.
Ця книга - скарбниця Української історії, правдивої та не замареної.
Коли читав, було двояке враження від прочитаного. Я знав, що це все написано на основі спогадів, свідків тощо. Але іноді було враження, що автор це все вигадав.
Я не міг повірити, що це все відбувалося. Що таке могло відбуватися. Бо такого я не уявляв. Це просто перевертає всю знайому мені історію.
Та яка там до дідька історія, стільки таємниць, що приховали від людей по всьому світу. Скільки історичних фактів було вигадано, скільки було знищено. Історію України переробили, перефарбували, перекрутили.
Тому для мене, історія Холодного Яру була як водоспад крижаної води. Я був шокований.
Горліс-Горський зміг без прикрас донести до людей правду про боротьбу українців за волю, за свободу, за свою державу. Письменник розповів людям про те, що бачив на власні очі, що пережив. Це крик його душі.



Енергетика книги просто шалена, я не міг відірватися, хотілося читати й читати. Хотілося, щоб у кінці холодноярці перемогли, щоб їхня мрія здійснилася.
Ця книга правдива історія про сміливих людей, про вільних людей, які не схилили свої голови перед красною ордою. Про людей, які боролися до останнього, які помирали з надією на краще.
На війні завжди помирають найкращі представники нації. Люди, які розуміють що йдуть на смерть, але не можуть прийняти інше рішення.




Книга написана яскраво. Як якісь буревій, вона пронеслася крізь мене, збентежила, викликала дуже сильні почуття. Я згадав іншу книгу «Троща», яка теж про боротьбу, теж має в основі справжні історичні події, теж про людей, які любили свою країну та боролися за її незалежність. Але події якої, відбувалися часом пізніше.
Книга насичена словами, які проникають у саму душу, які вражають своєю правдою та силою. Ця книга - дивовижна історія боротьби. Історія любові до країни, історія людей, для яких боротьба за свободу була основним шляхом у житті. Шляхом до незалежності не тільки для себе, але й для всіх українців усіх поколінь.
На жаль, багато українців не підтримало ту боротьбу. Адже все могло бути по іншому.



Історія Холодного Яру стала символом визвольної боротьби, символом свободи, символом любові. Ця книга дуже актуальна у наш час, коли їде боротьба за саме існування України, та українців, як нації.
Після цієї книги я ще подивився фільм «Чорний Ворон», про одного з отаманів Холодного Яру, який до 1925 року не давав спокою «совєтам».(Тепер хочу ще й книгу прочитати)
На мою думку, книгу «Холодний Яр» повинен прочитати кожен українець, де б він не був. Ця книга може перевернути відношення до країни, до захисників, до ворогів, як зовнішніх, так й внутрішніх.
А яке враження залишилося у вас від цієї книги? Пишіть у коментарях.

Ставте вподобайку. Підписуйтесь на «Хроніки книголюба» у соцмережах. Рекомендуйте своїм знайомим та друзям.

****************************************************************

Хроніки книголюба у соцмережах : Фейсбук ,  InstagramLiveJournal, Telegram, TwitterTumblr, Крок вперед!

Якщо знайдено помилку в тексті - пишіть
#хороші_книги #література #список_книжок
#блог_про_книги #відгуки #читаю_книги_щодня #враження_UA
#література_українською_читання_книги_фільми_серіали
#книжкове_суспільство #блог_українською
#українські_письменники #хроніки_книголюба #відгукнакнигу
#читаюукраїнськихавторів #книги2023 #читаюпідчасвійни #ПроКниги_Що_почитати

Немає коментарів:

Дописати коментар